"Bir Alman Takımı"

Futbolda kulüpler arasındaki tutundurma yarışı gittikçe kızışıyor. Pazarlama direktörleri ise yeni satış taktikleri geliştirmenin peşinde.
Spor dünyasında bazen öyle olaylar yaşanıyor ki pazarlama fikri hiç beklenmedik bir anda, hiç beklenmedik bir yerden gelebiliyor. İşte o anlardan biri de ŞL maçında  "Bir Alman Takımı" lehine yaşandı.
Borussia Mönchengladbach ya da artık kısa adıyla "Bir Alman Takımı." Celtic deplasmanında bir panoya bir türlü yazılamayan takımın adı kolaya kaçılarak yada zekice "Bir Alman Takımı" olarak ifade ediliyor ve peşinden bir pazarlama hikayesi doğuyor. Alman ekibi sosyal medyada da binlerce paylaşılan fotoğrafın ardından harekete geçiyor ve başlangıçta plansızca doğan bu fikir panzerler için ticari bir manevraya dönüşüyor. Önce kulübün sosyal medya hesabındaki yerini alan "Bir Alman Takımı" ifadesi, sloganlaşıyor ve kulübün lisanslı ürünü olarak raflarda yerini alıyor. İlk olarak üretilen 1000 adet atkı anında tüketiliyor ve binlercesi için siparişler alınıyor.
Bakalım Borussialı Spor Direktörleri taraftarlar için bir tutkuya dönüşen Bir Alman Takımı'nın dükkan gelirlerini ne kadar arttıracabilecek.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder